۱۰ آبان ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۰
کد خبر: ۶۲۵۵۷۱
آیت الله رئیسی:

ساختار خصوصی سازی اصلاح شود | جریان قدرت و ثروت گزارش‌های نادرست می‌دهند

ساختار خصوصی سازی اصلاح شود | جریان قدرت و ثروت گزارش‌های نادرست می‌دهند
رییس قوه قضاییه با تأکید بر ضرورت ارتباط مستقیم مدیران با مردم و شنیدن مشکلات آنان، وجود واسطه‌ها برای ملاقات با یک مدیر را فسادزا دانست.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری رسا، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی در جلسه شورای اداری استان آذربایجان شرقی ضمن قدردانی از همه مسئولان و کارکنان دستگاه‌های اجرایی این استان تصریح کرد: آنچه امروز همه مدیران باید مورد توجه قرار دهند، لزوم قانونگرایی است که می‌تواند با همه فراز و فرودها کشور را در مسیر درستی قرار دهد.

رییس قوه قضاییه در ادامه، نظارت بر دستگاه‌ها را وظیفه همه مدیران دانست و با اشاره به موضوع خصوصی‌سازی در کشور گفت: خصوصی سازی نیازمند اصلاح ساختاری است که مجلس و سایر نهادها باید در این زمینه ورود کنند و از سوی دیگر، توانمندسازی بخش خصوصی از وظایف دولت است. همچنین نظام پولی، بانکی، مالیاتی، صادرات و واردات باید به نحوی باشد که کسی نتواند تخلف کند یعنی ساز و کار و بسترهای فسادزا باید اصلاح شود.

آیت‌الله رئیسی با بیان اینکه دستگاه قضایی همه دستگاه‌ها، قوا و رسانه‌ها را در مبارزه با فساد کنار خود می‌داند، افزود: برای اجرای عدالت، شاخصی جز اجرای قانون در اختیار نداریم. لازمه توافق بر اجرای قانون در حوزه اقتصادی نیز این است که همه ما فساد را چوب لای چرخ تولید و برخورد با فساد را هموار کردن مسیر تولید بدانیم. همچنین باید روند را برای کارآفرینان تسهیل کنیم. ارتباط با مردم و شنیدن مشکلات آنها نیز اهمیت فراوانی دارد. چرا کسی برای ملاقات با یک مسئول حتما باید به یک واسطه متوسل شود؟ وجود واسطه‌ها روابط ناسالم را پدید می‌آورد و فسادزا است.

رییس قوه قضاییه با بیان اینکه امروز علیرغم جنگ اقتصادی دشمن، اراده مدیران کشور براساس انگیزه و نگاه انقلابی، مقاومت و ایستادگی است، اظهار کرد: ما باید از ظرفیت نیروی انسانی متراکم جوان و ذخایر عظیم مادی و معنوی استفاده کنیم و آنها را منشأ گره‌گشایی بدانیم.

آیت‌الله رئیسی با تأکید بر ضرورت توجه جدی به اقتصاد دریا و اقتصاد آی‌تی، خاطرنشان کرد: همه دستگاه‌ها باید منافذ فساد را ببندند. امروز جریان ثروت و قدرت، گزارش‌های نادرستی می‌دهند که باید در برابر آنها هوشیار بود.

رییس قوه قضاییه در بخش دیگری از سخنان خود با تأکید بر لزوم رعایت تعهدات از سوی دستگاه‌های اجرایی گفت: وقتی ما به عنوان دولت و حکومت، تعهد خود را نقض می‌کنیم نمی‌توانیم از مردم توقع وفای به تعهد داشته باشیم. لذا نقض تعهد از سوی قدرت قبیح‌تر است.

آیت‌الله رئیسی همچنین جهاد کشاورزی را خط مقدم حفظ اراضی و منابع طبیعی دانست و تأکید کرد: حتما در تغییر کاربری‌ها باید حساس باشید و منافذ قانونی که موجب سوءاستفاده می‌شود را مسدود کنید.

رییس قوه قضاییه درباره شورای حل اختلاف نیز از ارسال لایحه اصلاح قانون شوراهای حل اختلاف به مجلس ظرف یکی دو هفته آینده خبر داد.

آیت الله رئیسی در بخش پایانی سخنان خود خاطرنشان کرد: مبارزه با فساد یک حرکت مقطعی، تشریفاتی، سیاسی و موسمی نیست بلکه در ذات انقلاب جریانی مستمر است. اگر مدیری روحیه مبارزه با فساد نداشته باشد، نمی‌تواند در نظام اسلامی مدیر باشد‌. از طرف دیگر، همه باید در جهت افزایش سرمایه اجتماعی و اعتماد مردم به کارآمدی نظام حرکت کنیم. امروز با وجود همه تلاش‌های دشمن و فشار حداکثری، مردم امیدوارتر از گذشته‌اند.

رییس قوه قضاییه افزود: هر کس در هر جایگاهی خواسته و ناخواسته، دانسته یا نادانسته، مردم را مایوس کند، در جهت راهبرد دشمن حرکت کرده است چون راهبرد نظام، ایجاد امید است؛ البته در میدان عمل و اجرا نه در سخن.

محمد قمین
ارسال نظرات